Pracovní podmínky a lidská práva

1. Zaměstnavatel se zavazuje dodržovat právní předpisy garantující zaměstnancům takové pracovní podmínky a prostředí, které umožňují bezpečný výkon práce, včetně předcházení stresu spojeného s prací. Podobně zaměstnavatel přistupuje k prevenci rizika násilí a obtěžování na pracovišti. Vzhledem k neformální kultuře ve společnosti InCoServ s.r.o. má navíc zaměstnanec možnost se kdykoli (nejen v případě nejasností či otázek) obrátit na svého nadřízeného, Personální oddělení nebo na vedoucího výroby.
2. Zaměstnanci dodržují při své práci veškeré právní i interní předpisy a pokyny zaměstnavatele. Jako jeden ze zdrojů operativních změn mohou zaměstnanci použít webové stránky Facebooku https://www.facebook.com/groups/362525984113967 a vnitřní informační monitor, kde zaměstnavatel zveřejňuje okamžité interní pokyny.
3. Svou práci vykonávají zaměstnanci podle svých nejlepších znalostí a schopností, s maximální mírou profesionality, slušnosti i vstřícnosti k třetím stranám a ochotou pomoci. Třetí stranou se rozumí jakákoli fyzická či právnická osoba odlišná od zaměstnavatele a zaměstnance, včetně obchodního partnera či orgánů veřejné správy (dále jen „třetí strana“). Zaměstnanci jednají vždy tak, aby třetí strany neuvedli v omyl, poskytují pouze pravdivé a přesné informace. Jsou si vědomi, že svým chováním a vystupováním reprezentují zaměstnavatele. Jednají transparentně a podporují dobré mravy. Dbají o svůj zevnějšek a oblečení tak, aby odpovídal jejich pracovnímu zařazení.
4. Zaměstnanci respektují vlastnická práva třetích stran. Zaměstnanci plní své pracovní povinnosti tak, aby nedocházelo ke vzniku škod na zdraví a majetku zaměstnavatele či třetích stran nebo životním prostředí. V případě, že hrozí bezprostřední nebezpečí vzniku škody, pokusí se zaměstnanci škodu odvrátit. Pokud to není možné, informují osoby, které mohou škodu odvrátit nebo ji zmírnit. Zaměstnanci o nebezpečí vzniku škody vždy informují zaměstnavatele.
5. Zjistí-li zaměstnanec škodu, která vznikla zaměstnavateli, oznámí mu její vznik bez zbytečného odkladu.
6. Zaměstnanci chrání práva duševního vlastnictví zaměstnavatele, respektují a chrání duševní vlastnictví třetích stran.
7. Zaměstnanci dbají na bezpečnostní ochranu při používání IT systémů a zpracování dat.
8. Zaměstnanci, kteří přicházejí při plnění svých pracovních povinností do styku s osobními údaji třetích stran, jsou povinni s osobními údaji nakládat v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů.
9. Zaměstnanci se podílí na vytváření dobrého jména zaměstnavatele, jeho produktů a služeb, a to i ve svých mimopracovních aktivitách, které prezentují veřejně (např. na sociálních sítích). Společně usilují o dosažení stále lepších výsledků zaměstnavatele.
10. Zaměstnanci chrání oprávněné zájmy, dobré jméno a pověst zaměstnavatele, spolupracovníků i třetích stran. Aktivně se vyhýbají střetu osobních či rodinných zájmů se zájmy zaměstnavatele. V případě, že dojde k takovému střetu zájmů, informují o tom bezodkladně zaměstnavatele. Zaměstnanci jsou povinni přijmout opatření eliminující dopady střetu zájmů, které navrhne zaměstnavatel.
11. Zaměstnanci vynakládají veškeré úsilí, aby zajistili hospodárné využívání majetku zaměstnavatele a svěřených hodnot. Při plnění pracovních povinností postupují tak, aby zaměstnavateli nevznikaly zbytečné náklady. Zaměstnanci nejsou oprávněni si pro svoji potřebu nebo pro potřebu jiné osoby neoprávněně přivlastnit finanční prostředky, zdroje nebo majetek zaměstnavatele, ostatních zaměstnanců či třetích stran.
12. Zaměstnanci respektují a důsledně dodržují tajemství dopravovaných zpráv ani nezjišťují obsah písemné či e-mailové korespondence jiných zaměstnanců. Pokud jsou s tímto obsahem seznámeni, zachovávají o něm mlčenlivost.
13. Zaměstnanci nezneužívají svého postavení, věcí či zařízení zaměstnavatele, svého pracovního času nebo informací, které se dozví při výkonu své práce, pro své soukromé zájmy nebo zájmy třetích stran, a to ani po skončení pracovního poměru.
14. Zaměstnanci dodržují nestrannost a rovnost přístupu ke všem fyzickým i právnickým osobám.
15. Jestliže byl zaměstnanec pověřen, aby ve vymezených záležitostech za zaměstnavatele právně jednal, je povinen dodržovat limity takového pověření.
16. Při vyjednávání smluvních vztahů s partnery zaměstnavatele jsou odpovědní zaměstnanci povinni zvážit rizika uzavření smluvního vztahu, včetně prověření smluvního partnera v dostupných veřejných rejstřících (např. insolvenční rejstřík či evidence nespolehlivých plátců daně). Na případná rizika uzavření smluvního vztahu odpovědný zaměstnanec upozorní zaměstnavatele.
17. Zaměstnavatel dodržuje veškeré daňové právní předpisy a příslušní zaměstnanci jsou povinni vyvíjet veškeré úsilí k tomu, aby veškeré povinnosti zaměstnavatele vůči správci daně byly splněny řádně a včas. Zaměstnanci jsou povinni nahlásit zaměstnavateli veškeré platby, které nelze identifikovat či spojit s konkrétním plněním.
18. Zaměstnavatel nepřipouští jakékoli formy nekalé soutěže a zaměstnanci vynakládají veškeré úsilí, aby nekalé soutěži předcházeli. Nekalou soutěží se rozumí jednání v rozporu s dobrými mravy hospodářské soutěže, které je způsobilé přivodit újmu jiným subjektům, a to jak obchodním partnerům, konkurenci a/nebo uživatelům zaměstnavatele.
19. V případě, že je zaměstnanec požádán nebo je na něho vyvíjen nátlak, aby jednal v rozporu s právními předpisy, interními předpisy či pokyny nadřízeného či jiného zaměstnance, je povinen odmítnout takovéto jednání a nahlásit jej zaměstnavateli. Vedoucí zaměstnanci zachovávají mezi svými podřízenými rovný přístup s tím, že hlavní důraz při jejich výběru, hodnocení a rozvoji kladou na výsledky a kvalitu odvedené práce. Umožňují také jejich další rozvoj za účelem zefektivnění práce, podporují využívání získaných dovedností a znalostí v praxi. Jsou zodpovědní za plnohodnotné začlenění svých podřízených do pracovních týmů. Jsou vzorem nejen při uplatňování Etického kodexu.
20. Pokud se zaměstnanec z vlastního rozhodnutí v zájmu zaměstnavatele nebo v rámci jeho činnosti dopustí trestného činu, jedná se o jeho porušení právních předpisů, na kterém se zaměstnavatel nikterak nepodílí.
21. Jestliže na straně zaměstnance vzniknou nejasnosti ohledně vydaných rozhodnutí zaměstnavatele, pokynů zaměstnavatele či nejasnosti ohledně výkladu právních či interních předpisů, je zaměstnanec povinen si k dalšímu postupu vyžádat veškeré potřebné informace či stanoviska, aby se tak maximálně snížilo riziko jejich porušení ze strany zaměstnance.
22. Kolegové mezi sebou udržují korektní a slušné vztahy. Podporují vzájemnou spolupráci a podílí se na vytváření atmosféry důvěry. Případné spory řeší klidně a věcně.
23. Každý zaměstnanec společnosti InCoServ je povinen respektovat druhého kolegu, bez ohledu na jeho věk, vyznání nebo národnostní příslušnost. Současně vyžadujeme respektování názorů ostatních, i když se nemusejí shodovat s názorem daného jedince. Je důležité, aby všichni respektovali osobní a pracovní prostor každého a plánovali osobní schůzky a pracovní záležitosti s ohledem na časový plán jednotlivce. To zahrnuje i včasné plnění závazků jednoho vůči druhému a v případě neschopnosti dodržet daný termín včasné omluvení se a navržení nového termínu.
24. Řízení interní zpětné vazby pro zaměstnance.
25. My jako společnost jsme odpovědní za zaměstnance a zaměstnanci jsou také odpovědní za společnost.
26. Sdělte nám prosím své obavy, nápady, konstruktivní kritiku, ale také své „stížnosti". Vaše obavy a nápady jsou pro nás důležité! Vaše rady chápeme jako pohled na řešení zaměřený na budoucnost všech zúčastněných. Nerozumíme kritice naší vlastní společnosti nebo stížnosti jako útok, ale jako příležitost rychle identifikovat křivdy a slabiny v naší společnosti, odhalit příčiny a ukončit řešení.
27. Rádi bychom vám dali příležitost zasílat své obavy, kritiku, zpětnou vazbu nebo „stížnosti“ od této chvíle anonymně.
28. Kromě již známých kontaktních míst, jako jsou nadřízení a personalista, jsme pro vaše obavy vyvěsili poštovní schránku. Schránka je umístěna na vstupních dveřích firmy (přímo na zdi).
29. Pokud chcete, abychom odpověděli na vaši zpětnou vazbu, nezapomeňte uvést své jméno nebo oddělení.
30. Váš požadavek bude co nejdříve vyřízen v důvěrném režimu.

A Free CSS Template by MLP Design
Licensed under CC-NC 3.0