Etický kodex

Všichni bychom měli převzít zodpovědnost za své činy a konat v duchu pravidel etiky. Není reálné, aby Etický kodex předvídal každou etickou situaci, se kterou se zaměstnanec setká. Kodex je etická nadstavba nad rámec Zákoníku práce, Pracovního řádu, případně dalších vnitřních závazných předpisů. Zahrnuje body a doporučení, která reprezentují morální zásady zaměstnanců naší společnosti a pomáhá nám v každodenním pracovním životě. Řídíme se Ústavou, Listinou základních práv a svobod a dalšími zákony tohoto státu, které se od těchto dokumentů odvíjejí. Ctíme jedinečnost každého člověka bez ohledu na jeho původ, etnickou příslušnost, mateřský jazyk, věk, zdravotní stav, rodinný stav, sexuální orientaci, ekonomickou situaci, náboženské a politické přesvědčení a bez ohledu na to, jak se podílí na životě celé společnosti. Mezi základní hodnoty řadíme práva jedinců na soukromí, důvěrnost, sebeurčení a autonomii. Tyto principy uplatňujeme ve svém profesním přístupu. Naším společným cílem je, aby společnost InCoServ, s.r.o. v maximální možné míře plnila stanovenou strategii, prosperovala a naplňovala principy poctivého podnikání. V kodexu jsou formulována naše základní očekávání ve vztahu k zaměstnancům a také mezi zaměstnanci, dále k těm, s nimiž podnikáme, včetně našich obchodních partnerů. Kodex platí v celé společnosti InCoServ, je závazný pro všechny zaměstnance, a to bez ohledu na druh uzavřené pracovní smlouvy. Kodex představuje závazek společnosti InCoServ, s.r.o. podnikat poctivě a naplňovat cíle společnosti. Tím, že pro společnost InCoServ, s.r.o. pracujeme, souhlasíme, že budeme tento závazek dodržovat a nebudeme tolerovat jeho porušování.

Vztah se zákazníky
• Potřeby zákazníka mají nejvyšší prioritu při naplňování strategie firmy.
• Zákazník je centrem naší pozornosti a našeho úsilí.
• Budujeme se zákazníky dlouhodobé vztahy založené na důvěře a partnerství.
• Našimi klienty jsou jak zákazníci firmy, tak interní spolupracovníci.
• Máme pochopení pro to, že i zákazník je člen týmu a má své požadavky.
• Zvládneme i náročné zákazníky, každý zákazník nám pomáhá se zlepšovat.
• Jednáme profesionálně.
• Hledáme postupy, metody a způsoby, jak co nejlépe, v nejvyšší kvalitě a v dohodnutém termínu vyhovět požadavkům našich zákazníků.

Vztah k zaměstnancům
1. Zaměstnavatel se zavazuje dodržovat právní předpisy garantující zaměstnancům takové pracovní podmínky a prostředí, které umožňují bezpečný výkon práce, včetně předcházení stresu spojeného s prací. Podobně zaměstnavatel přistupuje k prevenci rizika násilí a obtěžování na pracovišti. Vzhledem k neformální kultuře ve společnosti InCoServ má navíc zaměstnanec možnost se kdykoli (nejen v případě nejasností či otázek) obrátit na svého nadřízeného, Personální oddělení nebo na vedoucího výroby.

2. Zaměstnanci dodržují při své práci veškeré právní i interní předpisy a pokyny zaměstnavatele. Jako jeden ze zdrojů operativních změn mohou zaměstnanci použít webové stránky Facebooku https://www.facebook.com/groups/362525984113967 a vnitřní informační monitor, kde zaměstnavatel zveřejňuje okamžité interní pokyny.

3. Svou práci vykonávají zaměstnanci podle svých nejlepších znalostí a schopností, s maximální mírou profesionality, slušnosti i vstřícnosti k třetím stranám a ochotou pomoci. Třetí stranou se rozumí jakákoli fyzická či právnická osoba odlišná od zaměstnavatele a zaměstnance, včetně obchodního partnera či orgánů veřejné správy (dále jen „třetí strana“). Zaměstnanci jednají vždy tak, aby třetí strany neuvedli v omyl, poskytují pouze pravdivé a přesné informace. Jsou si vědomi, že svým chováním a vystupováním reprezentují zaměstnavatele. Jednají transparentně a podporují dobré mravy. Dbají o svůj zevnějšek a oblečení tak, aby odpovídal jejich pracovnímu zařazení.

4. Zaměstnanci respektují vlastnická práva třetích stran. Zaměstnanci plní své pracovní povinnosti tak, aby nedocházelo ke vzniku škod na zdraví a majetku zaměstnavatele či třetích stran nebo životním prostředí. V případě, že hrozí bezprostřední nebezpečí vzniku škody, pokusí se zaměstnanci škodu odvrátit. Pokud to není možné, informují osoby, které mohou škodu odvrátit nebo ji zmírnit. Zaměstnanci o nebezpečí vzniku škody vždy informují zaměstnavatele.

5. Zjistí-li zaměstnanec škodu, která vznikla zaměstnavateli, oznámí mu její vznik bez zbytečného odkladu.

6. Zaměstnanci chrání práva duševního vlastnictví zaměstnavatele, respektují a chrání duševní vlastnictví třetích stran.

7. Zaměstnanci dbají na bezpečnostní ochranu při používání IT systémů a zpracování dat.

8. Zaměstnanci, kteří přicházejí při plnění svých pracovních povinností do styku s osobními údaji třetích stran, jsou povinni s osobními údaji nakládat v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů.

9. Zaměstnanci se podílí na vytváření dobrého jména zaměstnavatele, jeho produktů a služeb, a to i ve svých mimopracovních aktivitách, které prezentují veřejně (např. na sociálních sítích). Společně usilují o dosažení stále lepších výsledků zaměstnavatele.

10. Zaměstnanci chrání oprávněné zájmy, dobré jméno a pověst zaměstnavatele, spolupracovníků i třetích stran. Aktivně se vyhýbají střetu osobních či rodinných zájmů se zájmy zaměstnavatele. V případě, že dojde k takovému střetu zájmů, informují o tom bezodkladně zaměstnavatele. Zaměstnanci jsou povinni přijmout opatření eliminující dopady střetu zájmů, které navrhne zaměstnavatel.

11. Zaměstnanci vynakládají veškeré úsilí, aby zajistili hospodárné využívání majetku zaměstnavatele a svěřených hodnot. Při plnění pracovních povinností postupují tak, aby zaměstnavateli nevznikaly zbytečné náklady. Zaměstnanci nejsou oprávněni si pro svoji potřebu nebo pro potřebu jiné osoby neoprávněně přivlastnit finanční prostředky, zdroje nebo majetek zaměstnavatele, ostatních zaměstnanců či třetích stran.

12. Zaměstnanci respektují a důsledně dodržují tajemství dopravovaných zpráv ani nezjišťují obsah písemné či e-mailové korespondence jiných zaměstnanců. Pokud jsou s tímto obsahem seznámeni, zachovávají o něm mlčenlivost.

13. Zaměstnanci nezneužívají svého postavení, věcí či zařízení zaměstnavatele, svého pracovního času nebo informací, které se dozví při výkonu své práce, pro své soukromé zájmy nebo zájmy třetích stran, a to ani po skončení pracovního poměru.

14. Zaměstnanci dodržují nestrannost a rovnost přístupu ke všem fyzickým i právnickým osobám.

15. Jestliže byl zaměstnanec pověřen, aby ve vymezených záležitostech za zaměstnavatele právně jednal, je povinen dodržovat limity takového pověření.

16. Při vyjednávání smluvních vztahů s partnery zaměstnavatele jsou odpovědní zaměstnanci povinni zvážit rizika uzavření smluvního vztahu, včetně prověření smluvního partnera v dostupných veřejných rejstřících (např. insolvenční rejstřík či evidence nespolehlivých plátců daně). Na případná rizika uzavření smluvního vztahu odpovědný zaměstnanec upozorní zaměstnavatele.

17. Zaměstnavatel dodržuje veškeré daňové právní předpisy a příslušní zaměstnanci jsou povinni vyvíjet veškeré úsilí k tomu, aby veškeré povinnosti zaměstnavatele vůči správci daně byly splněny řádně a včas. Zaměstnanci jsou povinni nahlásit zaměstnavateli veškeré platby, které nelze identifikovat či spojit s konkrétním plněním.

18. Zaměstnavatel nepřipouští jakékoli formy nekalé soutěže a zaměstnanci vynakládají veškeré úsilí, aby nekalé soutěži předcházeli. Nekalou soutěží se rozumí jednání v rozporu s dobrými mravy hospodářské soutěže, které je způsobilé přivodit újmu jiným subjektům, a to jak obchodním partnerům, konkurenci a/nebo uživatelům zaměstnavatele.

19. V případě, že je zaměstnanec požádán nebo je na něho vyvíjen nátlak, aby jednal v rozporu s právními předpisy, interními předpisy či pokyny nadřízeného či jiného zaměstnance, je povinen odmítnout takovéto jednání a nahlásit jej zaměstnavateli. Vedoucí zaměstnanci zachovávají mezi svými podřízenými rovný přístup s tím, že hlavní důraz při jejich výběru, hodnocení a rozvoji kladou na výsledky a kvalitu odvedené práce. Umožňují také jejich další rozvoj za účelem zefektivnění práce, podporují využívání získaných dovedností a znalostí v praxi. Jsou zodpovědní za plnohodnotné začlenění svých podřízených do pracovních týmů. Jsou vzorem nejen při uplatňování Etického kodexu.

20. Pokud se zaměstnanec z vlastního rozhodnutí v zájmu zaměstnavatele nebo v rámci jeho činnosti dopustí trestného činu, jedná se o jeho porušení právních předpisů, na kterém se zaměstnavatel nikterak nepodílí.

21. Jestliže na straně zaměstnance vzniknou nejasnosti ohledně vydaných rozhodnutí zaměstnavatele, pokynů zaměstnavatele či nejasnosti ohledně výkladu právních či interních předpisů, je zaměstnanec povinen si k dalšímu postupu vyžádat veškeré potřebné informace či stanoviska, aby se tak maximálně snížilo riziko jejich porušení ze strany zaměstnance.

22. Kolegové mezi sebou udržují korektní a slušné vztahy. Podporují vzájemnou spolupráci a podílí se na vytváření atmosféry důvěry. Případné spory řeší klidně a věcně.

23. Každý zaměstnanec společnosti InCoServ je povinen respektovat druhého kolegu, bez ohledu na jeho věk, vyznání nebo národnostní příslušnost. Současně vyžadujeme respektování názorů ostatních, i když se nemusejí shodovat s názorem daného jedince. Je důležité, aby všichni respektovali osobní a pracovní prostor každého a plánovali osobní schůzky a pracovní záležitosti s ohledem na časový plán jednotlivce. To zahrnuje i včasné plnění závazků jednoho vůči druhému a v případě neschopnosti dodržet daný termín včasné omluvení se a navržení nového termínu.

24. Řízení interní zpětné vazby pro zaměstnance.

25. My jako společnost jsme odpovědní za vás a vy jako zaměstnanci jste také odpovědní za společnost.

26. Sdělte nám prosím své obavy, nápady, konstruktivní kritiku, ale také své „stížnosti". Vaše obavy a nápady jsou pro nás důležité! Vaše rady chápeme jako pohled na řešení zaměřený na budoucnost všech zúčastněných. Nerozumíme kritice naší vlastní společnosti nebo stížnosti jako útok, ale jako příležitost rychle identifikovat křivdy a slabiny v naší společnosti, odhalit příčiny a ukončit řešení.

27. Rádi bychom vám dali příležitost zasílat své obavy, kritiku, zpětnou vazbu nebo „stížnosti“ od této chvíle anonymně.

28. Kromě již známých kontaktních míst, jako jsou nadřízení a personalista, jsme pro vaše obavy vyvěsili poštovní schránku. Schránka je umístěna na vstupních dveřích firmy (přímo na zdi).

29. Pokud chcete, abychom odpověděli na vaši zpětnou vazbu, nezapomeňte uvést své jméno nebo oddělení.

30. Váš požadavek bude co nejdříve vyřízen v důvěrném režimu.

Vztah s dodavateli
1. Jednáme s obchodními partnery podle etických měřítek a dodržujeme příslušné právní předpisy.
2. Vyhýbáme se všem situacím, kdy by mohlo dojit ke střetu osobních a obchodních zájmů.
3. Odmítneme jakékoliv jednání, jehož důsledkem by mohla být ohrožena naše nestrannost při rozhodování o záležitostech našich zákazníků nebo dodavatelů, abychom neohrozili dobrou pověst a důvěryhodnost firmy.
4. Netolerujeme nelegální, ani nečestné prostředky jako přijímání a poskytování úplatků či jiných plateb za účelem podpory obchodních zájmů firmy.
5. Organizace nikdy nezneužívá svého postavení na trhu.
6. Organizace se zavazuje platit dodavatelům včas.
7. Veškeré informace o vztazích organizace a jejich dodavatelů jsou pokládány za důvěrné
8. Nevyužíváme výhody vyplývající z pracovního postavení, ani informace získané při výkonu práce k osobnímu prospěchu, ani prospěchu jiných osob a neovlivňujeme žádnou osobu či instituci zneužitím pracovního postavení.
9. Nepřijímáme ani nevyžadujeme dárky a pozornosti, které by mohly ovlivnit naši nestrannost, nebo jednání směřující proti zájmům naší firmy.
10. V případě nejistoty se obrátíme s dotazem na svého nadřízeného.

Vztahy k orgánům státní správy, samosprávám a regionu

Společnost bere při své podnikatelské činnosti v úvahu také zájmy širšího společenského okolí včetně zájmů národních a regionálních.
Společnost komunikuje s orgány státní správy s využitím pravdivých informací o společnosti.
Společnost dbá na řádné vedení účetnictví a včasné placení svých finančních závazků k orgánům státní správy a samosprávy.

Bezpečnost práce, vztah k životnímu prostředí

Bezpečnost práce
Každý zaměstnanec je povinen dbát podle svých možností o svou vlastní bezpečnost, o své zdraví i o bezpečnost a zdraví fyzických osob, kterých se bezprostředně dotýká jeho jednání. Znalost základních povinností vyplývajících z právních a ostatních předpisů a požadavků zaměstnavatele k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci je nedílnou a trvalou součástí kvalifikačních předpokladů zaměstnance.

Životní prostředí
Společnost má trvalý zájem na zlepšování kvality životního prostředí.
Společnost se aktivně podílí na odstraňování následků své podnikatelské činnosti a úpravou technologických postupů se snaží o minimalizaci dopadů výrobního procesu na životní prostředí.

Dodržování kodexu Společnost očekává, že zaměstnanci, kteří se setkají s porušováním zákonných předpisů, interních směrnic a tím i Etického kodexu, oznámí tuto skutečnost vedoucímu pracovníkovi nebo jeho nadřízenému. Není v zájmu společnosti takové chování, které je v rozporu se zásadami Etického kodexu, zatajovat ani jej krýt.

Následky porušení Etického kodexu
Postih za zjištění jednání v rozporu se zásadami Etického kodexu bude společnost proti osobě, jež se takto provinila, ale i proti osobám, které takové jednání schvalují, nebo úmyslně nebo nevědomě přehlížejí nebo kryjí, řešit individuálně podle míry závažnosti vždy však při respektování zásad stanovených tímto kodexem.

A Free CSS Template by MLP Design
Licensed under CC-NC 3.0